Aptauja: 93% iedzīvotāju svarīgi tirdzniecības vietās atpazīt Latvijā ražotu produkciju
Publicēts 28. martā, 2013.
Vietējie uzņēmumi ir valsts ekonomikas galvenais dzinējspēks, savukārt pašu uzņēmumu veiksmīgas attīstības pamatā ir iedzīvotāji. Kā noskaidrots biroja “Latvijas produkts” aptaujā, kas veikta sadarbībā ar “Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centru”, 93% valsts iedzīvotāju tirdzniecības vietās ir svarīgi atpazīt Latvijā ražotos produktus, un tikai 7% aptaujāto norādījuši, ka viņiem tas nav nozīmīgi.

Atbildot uz jautājumu par to, kas respondentiem ļauj atpazīt Latvijā ražotu produktu, 60% norādījuši, ka to palīdz izdarīt kāda konkrēta preču zīme, bet 55% aptaujāto arī minējuši, ka Latvijā ražotās preces atpazīst tik un tā. Savukārt 43% respondentu atzinuši, ka informācija par produkta izcelsmes valsti tiek meklēta uz tā iesaiņojuma.

Tāpat  veiktās aptaujas dati parāda, ka, pēc iedzīvotāju domām, netiek pietiekami veicināts Latvijas produktu un pakalpojumu sniedzēju eksports uz ārvalstīm – to atzinuši 81% aptaujāto. Tostarp gandrīz puse respondentu – 49% - minējuši, ka, viņuprāt, publicitāte par eksportējošo Latvijas uzņēmumu veiksmes stāstiem ir pārāk maza, bet 33% aptaujāto pauduši pārliecību, ka patiesībā šādu veiksmes stāstu ir vairāk nekā par tiem ziņots.

“Latviešu tauta ne vienmēr pilnībā apzinās, cik daudz mums ir ar ko lepoties. Tie nav tikai sportisti un mūziķi, kas likuši mūsu valsts vārdam izskanēt tuvāk un tālāk aiz Latvijas valsts robežām. Tie ir arī lielāki un mazāki uzņēmumi, kas ražo jebko, sākot ar uzkodām, beidzot ar dažādiem tehnoloģiskajiem brīnumiem. Tomēr nedrīkstam aizmirst par šiem uzņēmumiem arī tepat Latvijā, un, kā parādīja mūsu veiktās aptaujas rezultāti – iedzīvotājiem ir svarīgi zināt, ka konkrētais produkts ir ražots mūsu valstī. Tieši tādēļ uzņēmējiem būtu svarīgi padomāt par to, kā savu preci vai pakalpojumu padarīt redzamāku starp citiem un pircējs būtu informēts, ka iegādājas patiešām Latvijas produktu. Tādējādi tas palīdzētu veicināt ne tikai uzņēmuma, kas piedāvā šo preci vai pakalpojumu, bet arī valsts kopējo ekonomisko attīstību,” stāsta biroja “Latvijas produkts” pārstāve Ieva Rozenberga.

Aptauja tika veikta no 22.-27.martam ar interneta starpniecību aptaujājot 1050 Latvijas iedzīvotājus no dažādiem reģioniem, vecumā no 18 – 66 gadiem.

 


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: